/, O atletici/10 razloga da trenirate u atletskom klubu čak i ako ste stari

10 razloga da trenirate u atletskom klubu čak i ako ste stari

By | 2019-04-02T12:44:59+00:00 April 28th, 2018|Blog, O atletici|Comments Off on 10 razloga da trenirate u atletskom klubu čak i ako ste stari
10 razloga da trenirate u atletskom klubu čak i ako ste stari

Mi treniramo, dok Vi sedite i čitate

10 razloga da trenirate u atletskom klubu čak i ako ste stari

Ovim putem želimo da pomognemo ljudima koji se osećaju “stariji” a žele nastaviti sa sportom. Da li se osećate da biste trebali da uključite više sportskih aktivnosti u svoj život? Da li osećate da Vam nešto nedostaje?

Mi verujemo da je atletika najlepši sport, zato smo pokrenuli naš atletski klub u Karlovcima. Atletika je kraljica sportova i to je bazični sport (uključujući plivanje i gimnastiku.)

 

Evo razloga zbog kojih bi trebalo da se pridružite svom lokalnom atletskom klubu:

 

1. Lični razvoj

Ako trenirate atletiku, moći ćete da pratite svoj napredak i lični razvoj. Koliko brzo možete da trčite, koliko daleko možete da skočite, koliko daleko možete da bacite …
Možete posmatrati ovaj sport kao učitelja.

Treniranje atletike će Vam pomoći da naučite kako da prevaziđete svoje slabosti, kako  da budete više disciplinovani, kako da postavite i ostvarite ciljeve.

 

2. Bićete dobar uzor svojoj deci

Ako ste sportista (čak i ako ste “stari”), pokazaćete deci i unucima prave vrednosti i zdrav životni stil. Najbolji način da pozitivno utičete na druge je ličnim primerom.

Takođe možete trenirati zajedno sa svojom porodicom i koristiti atletiku kao nešto što okuplja porodicu i u čemu zajedno uživate. Na primer, možete organizovati porodične sportske rođendane. Za to je dovoljno i malo dvorište, ili odlazak u obližnji park ili šumu.

Neke od ideja su porodični skok u dalj iz mesta, bacanje kamena sa ramena ili bacanje vorteksa.

 

3. Mnogo atletskih disciplina

Atletika ima puno atletskih disciplina koje se vežbaju. Svaki trening je drugačiji (ukoliko trenirate organizovano, u atletskom klubu.) Pored trčanja, skakanja i bacanja, tu su i različite vežbe na visokim i niskim preponama (ruske vežbe, bočno trčanje, čaplja…), merdevinama, kapicama, stepeništu…

Tu su i vežbe snage sa medicinkama, ekspanderima, tegovima, TRX-om, itd.

Pored toga, mnogi trkači rade na treninyima neke elemente joge i pilatesa.

 

4. Zaradite dodatni novac ili volontirajte

Treniranje u atletskom klubu je takođe mesto gde ćete se upoznati sa novim prijateljima, navijati za njih i pomoći im na njihovom putu.

Sjajna stvar u atletskim klubovima je to da ima toliko mnogo trka i takmičenja za različite uzraste. Takođe možete naći posao na nekoliko sati i zaraditi dodatni novac.Na primer kao sudija na takmičenju, zapisničar, obezbeđenje ili pomažući oko organizacije.

Još jedna dobra stvar – možete volontirati na sportskim događajima. Pomažući drugima pomoćićete sebi da se osećate bolje i ispunjenije.

 

5. Merljivi rezultati

Atletika je sjajna jer možete stalno pratiti svoj napredak. Da biste videli koliko ste se poboljšali, postavite sebi ciljeve za svaku distancu ili za svaku disciplinu.
Postavljanje i ostvarivanje Vaših ciljeva pomoći će Vam da steknete samopouzdanje.

 

6. Možete trenirati svuda

Dobra stvar u atletskim klubovima je da se često menja mesto treninga, trenira se u sali, ali i napolju, na suncu i svežem vazduhu. Mnogi klubovi praktikuju često menjanje mesta treninga (stadion, šuma, plaža, blizina reke, itd.) To pomaže telu i psihi da osećaju manje ”dosade tokom treninga.”

Tokom zime treninzi su uglavnom u sali, ali za one hrabre tu je uvek opcija treniranje po snegu.

 

7. Efektivan trening

Neke atletske discipline su veoma fizički zahtevne, tako da je trening veoma efikasan za Vaše telo. Odličan način ukoliko želite da smršate. Atletičari i atletičarke su često i najlepše građeni sportisti (ne morate se složiti sa ovim 🙂

Kada započnete treniranje u atletskom klubu, važna je postepenost. Korak po korak pojačavajte intenzitet i trajanje treninga. Prve dve nedelje predlažemo da radite sasvim lagano, 3 puta nedeljno po sat vremena. Idite korak po korak, polako i bez žurbe.

 

8. Možete trenirati individualno ili u timu

Pridruživanje atletskom klubu može biti odlično jer  ćete imati tim i trenera. Osećaćete atmosferu kluba, to će vas sigurno učiniti više motivisanim na treninzima.

Ipak, ukoliko ste više individualac možete sami trenirati, biko kada, bilo gde. Koristeći sopstveno znanje, You Tube i ideje za treninge koje pronađete na Internetu.

 

9. Mnogo takmičenja

Mnogi ljudi misle da je atletika samo i samo trčanje. Oni misle da je atletika previše zahtevna i da atletiku treba da treniraju  samo  mladi  i deca.

Da li ste znali koliko “starih” ljudi aktivno učestvuje u atletici širom sveta? Na trkama u velikim gradovima u Evropi u učestvuje po 30.000-40.000 ljudi. Trče se razne distance, da, svi trči i završavaju svoje trke.

U Srbiji postoje takođe i  veteranska takmičenja u atletici (veterani su ljudi stariji od 35 godina). Možete probati sve discipline i pronaći koji vam se najviše sviđa. Da li volite sprint, srednje pruge, ili ste malo jače građe i mislite da bi Vam najbolje išlo bacanje kugle ili koplja?

 

10. Upoznaćete mnogo novih prijatelja

Kao što smo već rekli, možete se prijaviti za volontiranje na takmičenjima u atletici ili različite trke. Možete pomoći u organizaciji takmičenja, u suđenju, u nagrađivanju dece… Pomaganje, takmičenja i volontiranje će vas staviti u poziciju gdje ćete upoznati mnogo novih prijatelja i dece.

 

Da li su ovih 10 razloga da trenirate u atletskom klubu bili dovoljni da Vas ubede da krenete?

 

About the Author:

Dejana je atletičarka kluba, osnivač kluba i trener. Rođena 1990. u Novom Sadu. Diplomirani inženjer preduzetničkog menadžmenta (FTN u Novom Sadu), a trenutno završava studije na Fakultetu za sport i turizam “Tims” u Novom Sadu (profesor sporta i fizičkog vaspitanja, trener atletike). Poseduje osnovnu licencu Atletskog saveza Srbije za rad u atletici broj 1/266. Dejana je autor bloga na ovom sajtu. Atletikom se bavi od malena, disciplina trčanje na srednje pruge. Značajniji rezultati: III mesto na 1500m na prvenstvu Srbije u Novom Sadu 2016; III mesto na prvenstvu Srbije na 10.000m na stazi u Sr. Mitrovici 2017; 4. mesto na 3000m na prvenstvu Srbije u Kruševcu 2017. godine. Dejana se od 2018-e godine takmiči za ovaj klub, a pre toga takmičila se za Atletski klub ”Vojvodina”, gde i dalje trenira. Vaše ideje i komentari za websajt i blog su dobrodošli.